Kazanç çağrısı: Air Canada 2. çeyrek sonuçlarını açıkladı, tüm yıl beklentilerini revize etti
Air Canada (AC.TO) 2024 yılının ikinci çeyreğine ilişkin mali sonuçlarını açıklayarak güçlü bir performans ortaya koydu ancak değişen pazar koşulları nedeniyle tüm yıl beklentilerinde bir revizyona gitti. Havayolu 5,5 milyar dolar işletme geliri ve 914 milyon dolar düzeltilmiş FAVÖK bildirerek %16,6’lık bir marj elde etti.
Buna rağmen sonuçlar şirketin iç beklentilerini karşılamadı. Air Canada yılbaşından bu yana 1,5 milyar dolar serbest nakit akışı sağladı ve Skytrax Dünya Havayolu Ödülleri’nde tanınmanın yanı sıra zamanında uçuş performansında iyileşmeler gördü.
İleriye dönük olarak şirket, 2025’te beklenen A321XLR ile birlikte A220’lerin ve kiralanan Boeing 737 MAX uçaklarının teslimatıyla filosunu geliştirmeyi planlıyor.
Bununla birlikte, özellikle kapasite artışı ve artan yakıt ve işçilik maliyetleri nedeniyle artan işletme giderleri gibi zorluklar, temkinli bir bakış açısına neden oldu.
Önemli Çıkarımlar
- Faaliyet gelirleri 5,5 milyar dolara ulaşırken düzeltilmiş FAVÖK 914 milyon dolar olarak gerçekleşti.
- Yılbaşından bugüne serbest nakit akışı 1,5 milyar dolar olarak gerçekleşti.
- Zamanında uçuş performansı iyileşti ve havayolu birden fazla Skytrax ödülü kazandı.
- Pazar koşullarındaki değişiklikler, uluslararası pazarlara odaklanma ve kapasitenin Avrupa’dan Pasifik’e kaydırılması nedeniyle tüm yıl beklentileri revize edildi.
- Kargo gelirleri arttı, ancak getiri yumuşaklığı 2024 yılının 3. çeyreğine kadar devam edebilir.
- Kapasite artışı, yakıt ve işçilik maliyetleri nedeniyle artan işletme giderleri.
- Kalan A220’ler ve ilave kiralanan Boeing 737 MAX ile filo genişlemesi; A321XLR 2025’te katılacak.
- 2024’te %5,5 ila %6,5 arasında kapasite artışı öngörülmektedir.
- Düzeltilmiş FAVÖK’ün yıl için 3,1 milyar ila 3,4 milyar dolar arasında olması bekleniyor.
- Düzeltilmiş CASM’nin yıldan yıla %2,5 ile %3,5 arasında artması bekleniyor.
- Modern bir filo oluşturmaya, çalışanlara yatırım yapmaya, müşteri mükemmelliğine, güçlü bir bilançoyu korumaya ve güvenilir serbest nakit akışı yaratmaya odaklanın.
Şirket Görünümü
- Air Canada 2025 yılı için Pasifik’te ılımlı bir kapasite artışı planlıyor.
- Muhtemelen 787-10 sorunları nedeniyle 1 milyar dolarlık yatırım harcaması 2027’ye ertelendi.
- Gelecekteki yatırım harcamalarında mevcut sat-geri kirala varsayımı yok.
- Maliyet enflasyonu ve kapasite baskısına rağmen marjların orta vadede yüksek onlu seviyelere ulaşması bekleniyor.
- VIA Rail imtiyazı için konsorsiyum teklifi, önemli bir sermaye yatırımı beklenmiyor.
- ECX programında zamanında performans iyileştirmeleri.
- Pilotlarla görüşmeler devam ediyor, yakında bir anlaşma hedefleniyor.
Önemli Ayı Gelişmeleri
- Değişen piyasa koşulları nedeniyle tüm yıl beklentileri revize edildi.
- Kargodaki verim düşüklüğünün 2024 yılının 3. çeyreğinde de devam etmesi bekleniyor.
- Başta kapasite artışı, yakıt ve işçilik maliyetleri olmak üzere işletme giderleri artmıştır.
- Ekonomik faktörler ve Olimpiyatlar gibi etkinlikler nedeniyle çekirdek Avrupa pazarlarında zayıf talep.
Yükselişte Öne Çıkanlar
- Kanada, ABD ve Akdeniz Avrupa’sında güçlü tatil seyahati talebi.
- Aeroplan üyelik programında büyüme.
- Pasifik bölgesinde güçlü getiri ve marjlar.
- Premium talep ve getiri ortamı istikrarlı ve güçlü kalmaya devam ediyor.
Eksiklikler
- İkinci çeyrek sonuçları şirket içi beklentilerin altında kaldı.
- Mevcut koltuk mili başına gelirin (PRASM) 2023 yılına kıyasla yaklaşık %4 oranında azalması bekleniyor.
Soru ve Cevaplarda Öne Çıkanlar
- Air Canada, hissedar değerine odaklandığını ve hisse geri alımlarının değerlendirildiğini vurguladı.
- Havayolu, 4. çeyrek PRASM’nin yıldan yıla bazda istikrar kazanmasını bekliyor.
- Yakıt ve işçilik dışı maliyetler kapasite artışını takip ediyor.
- Yakıt ve işçilik, mevcut koltuk mili başına maliyet (CASM) için ileriye dönük ana faktörler olarak belirlendi.
- Sık uçan yolcular arasında premiumdan premium olmayana doğru önemli bir kayma gözlenmedi.
Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.